Når du avslører en professor i Historie for overlagt forsøk på historieforfalskning
Når du avslører en professor i Historie |
Når en professor i historie blir avslørt for historieforfalskning, tas strutsemetoden i bruk |
Når en professor i Historie ved Universitetet i Oslo (UIO) bedriver historieforfalskning, og mannen ikke kan svare for seg - skjer dette:
Øystein Sørensen, forfatter og professor i historie ved Universitetet i Oslo (https://twitter.com/SorensenOystein) |
Avsløringen er å lese i sin helhet her:
Altså fremfor å svare og begrunne sin falske historiefremstilling som undertegnede i ovennevnte blogginnlegg beviser er en forfalskning av den faktiske historien vår, velger professoren å stikke hodet i sanden og blokkere undertegnede. Stakkaren har vel ikke lært en av livets realiteter:
PS: Husk dette: Facts do not cease to exist because they are ignored - Aldous Huxley |
Professoren skjønte kanskje i et øyeblikks våkenhet fra tåkeheimen at hans forsøk på historieforfalskning og fremstilling, ikke holdt mål. Men istedenfor å ta til seg lærdom og korrigere sin "vrangforestilling" av historiske fakta, valgte stakkaren å stikke hode i sanden slik strutsen gjør. Tror figuren virkelig at fakta forsvinner selv om han ignorerer den? Det bare viser at mannen kanskje ikke er så mye mann likevel. Kunnskapsmessig ligger han ihvertfall på et nivå langt under pari.
Øystein Sørensen, forfatter og professor i historie ved Universitetet i Oslo. Foto: Aschehoug. |
Twitter-melding til bl.a. Øystein Sørensen |
Skal en være ærlig, har jeg i mitt over et halvt århundre lange liv ikke møtt en eneste sosialist som faktisk kan diskutere sak, men heller nesten alltid tyr til "Ad Hominem Angrep eller annen form for personangrep og falske anklager når de står i en situasjon der de enten mangler kunnskap eller i møte med beviselige fakta som de ikke liker og/eller tolererer. Ja sågar prøver de febrilsk å få sensurert saken bort. Veldig ofte tyr slike som mangler kunnskap om reell historie til bruk av minst 1 av de 5 mest brukte hersketeknikkene i møte med fakta:
- Usynliggjøring.
- Latterliggjøring.
- Fordømmelse.
- Tilbakeholdelse av informasjon.
- Påføring av skyld og skam (skjer gjennom latterliggjøring, ydmykelser, blottstillelse og ærekrenking).
- "Den gylne regel" også kjent som "Gjensidighetsregelen" fra Evangeliet etter Matteus kapittel 7, vers 12 sier: "Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem"
- Tobit. En av de apokryfe bøkene i Det gamle testamentet og Tanakh, kapittel 4, vers 12: "Hva du ikke vil at noen skal gjøre mot deg, det skal du ikke gjøre mot andre".
- Immanuel Kants prinsipp for moralsk handling i "Det kategoriske imperativ". Kants forsøk på å fastsette moralens øverste prinsipp i verket fra 1785 - "Grunnlegging til moralens metafysikk": "Handle bare etter den maksime (den grunnsetning subjektet handler etter) gjennom hvilken du samtidig kan ville at den skal bli en allmenn lov".
Så med utgangspunkt i de tre forgående punkter, og med Newtons tredje lov om bevegelse i tankene, gis derfor respekt kun til personer dersom respekten er gjensidig. Metodikk brukt mot andre, blir rettet mot en selv med minst like stor kraft. Klarer ikke folk å vise respekt for andre og/eller for fakta, fortjener de selv heller ikke respekt. Respekt er faktisk noe en gjør seg fortjent til. Løgnere og forfalskere uansett status, fortjener å bli avslørt. Dette er prinsipper en såkalt "professor" tiltross for at han tilhører den grønn-fascistiske siden av sosialismen, bør ha lært.
Et godt råd både til foreldre men også til allmenheten fra George Carlin |
Dunning-Kruger-effekten er klassisk eksempel på en av flere lidelser som er svært utbredt blant mennesker som har sosialisme som "religion". Mennesker som lider av en kognitiv bias (tankefeil eller forutinntatthet) om sosialismen, slik de ofte selv fremstår av å gjøre. Igjen slår det en at Dunning-Kruger-effekten som er en psykisk lidelse hvor personer som mangler kunnskaper og har dårlige ferdigheter på sosiale eller intellektuelle områder, feilaktig overvurderer sine egenskapene og evnene hos seg selv. Fenomenet fikk navn etter de amerikanske psykologene David Dunning (født 1950) og Justin Kruger som i en artikkel i Journal of Personality and Social Psychology i 1999 beskrev hvordan de som er inkompetente vil ha liten innsikt i sin egen inkompetanse. Denne "lidelsen" har blitt kjent som Dunning-Kruger-effekten. At denne UIO-professoren i tillegg vedgår at han støtter grønn-fascismen og tror på pseudoforskning foran vitenskap - bare understreker saken enda mer.
If it can be destroyed by the truth it deserves to be destroyed by the truth - Carl Sagan |
En bare må spørre som Ole Paus: Hvordan i helvete fikk du den tittelen som professor?
Professoren har ikke bare avslørt seg selv som en bløff, men mangler vesentlig faktabasert kunnskap, er en skam for sin tittel og sitt embete, og har tapt som menneske ...
Ole Paus: "Hvordan i helvete fikk du denne jobben?"
Visste du at psykologien har siden 1957 hatt en forklaring på sosialisters adferd i møte med fakta? På fagspråket kalles det kognitiv dissonans ("erkjennelsesmessig uoverensstemmelse") |
Ikke kall fakta for hat. Det bare viser totalt mangel på kunnskap. |
Bilder og material som er brukt som dokumentasjon er videreformidlet iht åndsverksloven § 23, Creative Commons-lisens for bruk i undervisning, opplæring og kommentering.
Use of copy-protected material is protected by the Fair Use Clause by the U.S. Copyright Act of 1976, which allows me to use copyrighted materials for the purpose of commentary, criticism and/or for educational use.
Use of copy-protected material is protected by the Fair Use Clause by the U.S. Copyright Act of 1976, which allows me to use copyrighted materials for the purpose of commentary, criticism and/or for educational use.